Places I want to visit in Barcelona

Barcelona. Spanje. España. Hablar Español. My god, wat hou ik ervan. Mijn droom om Spaans te leren gaat way back, dat hoef ik jullie niet te vertellen. Maar goed, om écht deze ‘Spanish vibes’ te krijgen, moet je toch zeker ook naar Spanje gaan en de Spaanse sfeer beleven? Daar gaan we werk van maken. Ik ga naar Barcelona.

Goed. Barcelona. Grote stad. Wel 101,9 km² en 1.602.386 inwoners. WAAR MOET IK BEGINNEN? Totaal overwhelmed, was mijn eerste zoekopdracht op Google maar gewoon ‘Barcelona’. Hmm… Wat valt er te vinden? Oké. Veel. Heel veel. Iets specifieker zoeker dan maar. ‘Hotspots in Barcelona’ Bingo! Hier moet ik op zoeken. Ik ben tientallen websites doorgegaan, heb honderden lijstjes gemaakt en ben uiteindelijk gekomen tot één simpel lijstje waar ik naartoe wil. Lees je mee?

1455710422.jpg

Sagrada Família

Obviously de heilige familie, oftewel la Sagrada Família, daar had ik Google niet voor nodig. In Barcelona kan je veel van Gaudí vinden, maar de Sagrada Família zou hét meesterwerk van Gaudí zijn. Ook al werd het in de gotische periode gebouwd, het is een basiliek in de stijl die niet eens meer gotisch te noemen is (hihi, can you tell I love art history?!). Niet alleen de buitenkant is prachtig, ook de binnenkant is een meesterwerk, zie voor jezelf maar:

Sagrada_Familia_interior_over_altar.jpg

Park-Guell-Photo.jpgPark Güell

Oké, net schreef ik al over Gaudí en hoeveel er in Barcelona van hem te vinden valt. Park Güell is wederom iets wat Gaudí, volgens mij althans, prachtig heeft gemaakt. Wat ik zo mooi vind, zijn alle kleuren en kleine tegeltjes. Zeg nou zelf, dit vind jij toch ook leuk? 😉 Het grappige is dat Gaudí dit park had bedoeld als een burgerwoongebied, helemaal niet als een recreatiepark voor de ‘dagjesmensen’. Ik vind het wel jammer dat er geld wordt gevraagd om naar binnen te kunnen gaan, maar goed. Wat moet, dat moet.

201.jpg323005602f3a3200e7fd46b1f939f3f3.jpgCasa Mìlà

Euhm, Gaudì-fan hier? Waarschijnlijk. Wist ik eigenlijk helemaal niet over mezelf haha. Anyways, er staat ALWEER iets van Gaudì op mijn lijstje. Tot nu toe is het alleen maar Gaudì geweest hier. Wil je een lijstje met iets meer variatie? Zou ik heel snel wegklikken, en een andere blog opzoeken. Zit je hier niet goed.

Ok, wat vind ik leuk aan dit gebouw? HET IS EEN GOLVEND APPARTEMENTGEBOUW. Wie wil dat niet? Heb je de foto’s hierboven gezien? Is toch geweldig? De schattige glas-in-lood ramen zorgen voor een prachtige lichtinval en de bomen om het appartementencomplex heen ziet er echt heel mooi uit. Wist je dat hier ook exposities worden gehouden? Echt leuk.

banner_entrades.jpg

20090064-The-Oval-Room-of-the-Museum-of-National-Art-of-Catalonia-MNAC-scenery-of-numerous-events-in-Barcelon-Stock-Photo.jpgMuseu Nacional

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik hou van kunst. Dan is het onmisbaar om naar ‘el Museu Nacional’ te gaan. Hier heb je verschillende afdelingen; Romaanse kunst, een gotische collectie, barok, renaissance, maar ook moderne kunst!

En niet alleen de binnenkant is interessant en mooi, ook de buitenkant is echt indrukwekkend. Echt prachtig.

flamenco1.jpg

Flamenco show

Last, but definitely not least: een flamenco show. Dit is niet per sé aan Barcelona gebonden, maar ik vind wel dat als je in Spanje bent, je naar een flamenco show moet. Ik wil dat gewoon een keer gezien hebben. Een ding is zeker: ik doe het ze niet na.

 

Dit was mijn lijstje met dingen die ik sowieso wil zien/doen in Barcelona. Ik ben zo excited. Misschien is mijn lijstje een beetje standaard, dus tips van locals of mensen die er vaker geweest zijn, zijn altijd welkom!

Ben jij wel eens in Barcelona geweest? Wat vond je ervan?

Liefs,

Eline

Geef een reactie

