Hardlopen

Met hardlopen heb ik een soort van haat-liefde verhouding. Ongeveer een jaar geleden kwam ik op het idee om te gaan hardlopen en had het toen maar 1x gedaan. That explains a lot… Maar nu ben ik zo’n 2 weken weer bezig, and I’m starting to like it! Het gevoel dat je krijgt als je net terug komt van het hardlopen… ❤

hardlopen

Geloof me, ik was (ben nog steeds eigenlijk wel) altijd het meisje die een hekel heeft aan conditie testen met gym. Piepjestest, 6-minuten-ren, piramide-ren; all horrible! Zo gauw ik een 5,5 had gehaald was ik al helemaal kapot en vond ik het wel goed geweest. Maar HO. STOP. Ik wil een betere conditie en die zal ik krijgen ook!

Ik ren met mijn beste vriendin Floor hard en dat doe ik via het programma Runkeeper. Vast allemaal wel eens van gehoord. Het schema dat ik gebruik is de beginners 5 Km. Runkeeper is een hele fijne app daar voor en is ook helemaal gratis! Alleen heeft die laatst een nieuwe update gehad en vind ik hem heel lelijk, grmpf. Maar goed, hij werkt nog hetzelfde!

Dus… Een jaar geleden wou ik al beginnen met hardlopen, maar het kwam er maar niet van. Je weet hoe dat gaat. Afgelopen kerst (out of the blue, we doen niet aan cadeautjes met kerst) kreeg ik ineens hardloopschoenen van mijn oom omdat hij ze per ongeluk een maatje te klein had gekocht en moest meteen aan mij denken. Het zijn de Adidas Super Boost. Super nice! Ik gebruik ze tevens ook als ‘normale’ schoenen. Dus, ik had de schoenen binnen. En nu? In principe kon ik beginnen. Maar damn, Eline! Ik deed het toch niet. Maar toen… Deze zomervakantie toen ik op vakantie was in Frankrijk ging ik met mijn moeder een dagje naar Nantes waar een Bershka zat (zit, nog steeds). Toen vond ik een hardloopbroek voor maar 8 euro! Die kon ik niet laten liggen! Dus kreeg ik die van mijn moeder, maar moest ik dan ook écht beginnen met hardlopen. Ik vroeg Floor om mee te gaan, aangezien die net zo’n beroerde conditie heeft als ik, and there we go…

Ik ben nu zo’n 2 weken bezig en het bevalt me eigenlijk best wel. Mijn advies is om écht samen met iemand te gaan (in ieder geval in het begin, mits die gene dezelfde conditie heeft). Je challenged dan niet alleen jezelf maar ook de ander. Je probeert beter te zijn dan diegene, met resultaat.

Loop jij hard?

Geef een reactie

