Waarom ik meer wil bloggen/schrijven maar het niet doe

Bloggen/schrijven kost veel tijd. Hoeveel tijd één artikeltje kost heb je vaak niet eens door. Toch doe ik het heel graag als ik er de tijd voor heb. Je volgt vast wel andere blogs en daar heb je vast wel eens een artikel voorbij zien komen met ‘sorry dat ik niet zoveel post, ik heb het nogal druk met school/werk’. Je zou dan vast denken (tenminste dat deed ik voorheen vaak) ‘ach één artikeltje kan toch wel? Binnen een halfuurtje klaar!’ Helaas werkt het anders…

Zoals ik al zei kost schrijven/bloggen erg veel tijd. Reviews, bijvoorbeeld, kosten het meest tijd omdat je foto’s moet maken, de foto’s moet bewerken en dan nog het hele verhaal erom heen moet schrijven. Daar ben je al minstens 2 uur mee bezig.

Bloggen kost dus veel tijd en daarom doe ik het niet vaak. Je hoort wel vaak ‘als je het écht leuk vindt, maak je er wel tijd voor vrij’. Helaas werkt dat bij mij niet zo gemakkelijk. Ik ga nu naar 3V TTO wat een erg pittig niveau is en waarmee ik van 7 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds wel bezig mee kan zijn. Als al dat schoolwerk eindelijk uit de weg geruimd is, ben ik zo moe dat ik geen inspiratie meer heb om nog een heel artikel te schrijven. And I knowwww, dit klinkt een héél dom excuus, and I apologize. But it’s just the way it is.

Don’t get me wrong, seriously, ik vind schrijven oprecht heel leuk! Ik hou van bloggen omdat ik daarmee kan schrijven over van alles dat me bezig houd, over alles wat ik leuk vind en graag wil delen. En schrijven (fictie) brengt me ook instant happiness.

But guys! I can do this! Ik heb nu vakantie en ik verveel me nu al, dus begon mijn vader over dat ik wel een website kon beginnen, wat ik dus obviously eerder al gedaan had. Ik wil schrijven over welke landen ik nog eens wil bezoeken, over series die ik leuk vind, de laatste fashion trends, etc. Over alles wat mij blij maakt!

Bloggen maakt me oprecht blij, maar ik ben soms wel bang voor de reacties die ik van mensen ga krijgen. Ik denk dat de meesten het wel leuk gaan vinden maar er zijn van die mensen… Ik heb dit ook wel met YouTube gehad. Honestly, 95% van de mensen vonden het heel erg leuk, een paar lachten ons (Babs & ik) wel uit, oh well. Ik zit er trouwens ook aan te denken om een eigen kanaal te maken, voor mij alleen. Ik had hem zo’n 3 maanden geleden al aangemaakt maar er nog nooit iets opgezet. Doordat ik BEalive met Babs doe heb ik toch het idee dat ik daardoor iets minder ‘kwetsbaar’ ben ofzo. YouTube in m’n eentje doen vind ik wel iets enger, or whatever. Maar goed, het beste advies dat ik aan mezelf zou kunnen geven is; Forget about the haters and do what u like, gurl, u can do this shit!

Heel veel liefde,

Eline

Waarom ik meer wil bloggen/schrijven maar het niet doe

Geef een reactie

