Over naar 3VWO Tweetalig!

Pfoe, eindelijk! Ik heb 2TTO afgesloten! Ik heb nou zo langzamerhand mijn eerste (eigenlijk nog niet officiële) week van de zomervakantie afgesloten. Na in spanning af te wachten heb ik het toch maar weer mooi de tweede klas van tweetalig onderwijs (vwo) gehaald. Gisteren moest ik mijn boeken inleveren, ik moest dinsdag voor één uurtje naar school om feedback te geven en volgende week heb ik nog een sportdag en een excursie. Kortom: twee hele chille weken om alvast in de ‘vakantie mood’ te komen…

De meeste mensen zullen het vast wel kennen, maar voor de personen die er nog niet bekend mee zijn: TTO staat voor tweetalig onderwijs, wat op mijn school word gegeven aan vwo leerlingen. Dit betekent dus dat ik (bijna) al mijn vakken in het Engels krijg. Pittig, zou je zeggen. En ja, dat was het aan het begin ook best wel. Maar nu ik de tweede klas van tto heb mogen afsluiten kan ik toch wel echt zeggen dat ik er ZO VEEL van leer! Laten we zeggen dat mijn Engels aan het begin van de eerste klas (op een schaal van 1/10), misschien een 3 of een 4 was. Nu zou ik toch wel kunnen zeggen dat dat een 7.5 is geworden! Ik ben zó blij dat ik voor tto heb gekozen! Maar, ik ben er nog niet klaar mee hoor… Volgend jaar is mijn laatste jaar tweetalig onderwijs en als het goed is ontvang ik dan ook mijn diploma.

Over het algemeen wordt gezegd dat het derde jaar (ten minste, op mijn school) een heel pittig jaar gaat worden. Dit jaar strugglede ik al wel, dus wie weet wat volgend jaar komt… Maar anyways, ik ben al ontzettend blij dat ik dit jaar heb gehaald want het was wel even spannend.

Ben ik de enige die aan het eind van het schooljaar/in de zomervakantie altijd zó’n zin heeft om nieuwe schoolspullen te kopen? Ah, i love it! Ik houd er echt van om een frisse start te maken en weer een nieuw thema uit te kiezen (ja, ik kies thema’s voor mijn schoolspullen). Ik vind het fijn als alles bij elkaar past en dat het niet kris kras door elkaar is. Zoals het ene boek met panterprint en het andere boek met zebraprint, snap je het idee? Nee, ik wil orde hebben. Klas 1 had ik zwart en paars met panterprint, klas 2 pastelkleurtjes en klas 3…?  Waarschijnlijk ga ik voor basic en blond. De vorige 2 jaren moesten mijn schoolspullen helemaal fancy zijn, nu wil ik basic, overzichtelijk en simpel. Ik wil het dus zo simpel mogelijk houden. Ik ben zo’n geek die nu al weet welk kaftpapier en agenda ze wil, namelijk:

  • kaftpapier van Blond Amsterdam
  • agenda van Supertrash, of gewoon een hele simpele zoals deze van V&D

Loading...                           Loading...           Loading...

Ik hoop dat door dit artikel(tje) je weer een beetje moed hebt in het volgend schooljaar. I know, school sucks, but let’s try to make the best of it!

Liefs,

Eline

Over naar 3VWO Tweetalig!

Geef een reactie

